GYIK

A piacon gyakran ismétlődő kérdések és ezekre adott válaszok

1. A piac és a piac üzlethelyiségeinek nyitva tartási ideje

Piac és üzlethelyiségei a hét hat napján tartanak nyitva.
Hétfő: 7h – 16h
Kedd-péntek: 7h – 17h
Szombat: 6h – 14h

Ünnepi alkalmakkor az esetleges nyitvatartás változásról híreinkben tájékoztatjuk tisztelt vásárlóinkat!

2. Milyen üzletek szolgáltatások találhatóak a Csepeli Piacon?

Zöldség, gyümölcs termények és vágott virágok széles választékát kínálják a Vásárcsarnok őstermelői és vállalkozói asztalai. Ezen kívül vegyes iparcikket, női, férfi és gyermek ruházatot találhatunk a vállalkozói pavilonokban. Az üzlethelyiségekben hús hentesárut, húskészítményeket, halat, vegyes élelmiszert és háztartási cikkeket találhatunk rengeteg szolgáltatás mellett. Az üzleteink pontos listáját és bemutatkozását az üzlethelyiségek menüpontban találja.

3. Parkolási rend a Csepeli Piac körül

A vásárklók a piac két végén kialakított parkolóban, valamint a Kossuth Lajos utca felől kialakított parkolóban találnak parkolóhelyeket. A Kiss János altábornagy utcában, valamint a Táncsics Mihály utcában a rámpák előtt kialakított parkolóhelyeken megállni és várakozni az üzleteink bérlői tudnak a piacfelügyelőség által kiadott sorszámozott engedélyek birtokában. A Vásárcsarnok őstermelői a 7. 8. és 4. számú kapuk előtt parkolhatnak árurakodási engedély birtokában csak a rakodás idejére. Az árusoknak a kirakodás után gépkocsijukkal el kell állni a Vásárcsarnok mellől, hogy a vevőknek biztosítani tudjunk a szabad bejárást a vásárláshoz.

4. Milyen feltételekkel árusíthatok őstermelőként a piacon?

A Csepeli Piacon zöldséget, gyümölcs, virágot és terményt őstermelői asztalokról érvényes őstermelői igazolvánnyal lehet árusítani. Ezt a helyi falugazdásznál lehet kiváltani. Az őstermelőknek be kell lépni az Agrárgazdasági Kamarába is.
A kiváltás után be kell jelentkezni a NAV-hoz (Nemzeti Adó és Vámhivatal), őstermelőként adószámot kell kiváltani. Az adószám birtokában nyugtatömböt kell vásárolni a nyomtatványboltban. A nyugtatömbbel és az érvényes őstermelői igazolvánnyal lehet árusítani zöldséget, gyümölcsöt, virágot a piacon.
Amennyiben feldolgozott zöldséget, gyümölcsöt, (szörp, befőtt, lekvár, savanyúság, aszalt termékek) kívánnak értékesíteni a helyi Kormányhivatal Élelmiszerlánc Biztonsági Hivatalánál kell termelői regisztrációs számot kérni az árusításhoz. A hivatal munkatársai felkeresik az őstermelőt, az áru előállítása helyszínét megtekintik, ezután adják ki az engedélyt a feldolgozott termékek gyártására.
Frissen vágott baromfi, füstölt hús, tej, tejtermék árusításához a helyi állatorvos igazolása szükséges. Ezt egyszer kiadják egy évre, illetve minden árusítási nap előtt be kell vizsgáltatni a terméket és ezt az igazolást is kell hozni az árusításhoz.

5. Milyen feltételekkel árusíthatok vállalkozóként a piacon?

Vállalkozóként zöldséget, gyümölcsöt illetve vegyes iparcikket lehet árusítani a Vásárcsarnokban pavilon és stand bérleti szerződéssel. A szerződést érvényes vállalkozói engedély, illetve cégek esetében hiteles cégkivonat és aláírási címpéldány birtokában lehet megkötni.

6. Van e kiadó üzlethelyiség a Csepeli Piacon?

Az aktuális kiadó asztalok, pavilonok és ingatlanok listáját a kiadó standok és üzlethelyiségek menüpont alatt találhatja.

7. Gombavizsgálat

A piac nyitvatartási ideje alatt az ingyenes gombavizsgálat folyamatosan igénybe vehető. Megfelelő szakvizsgával rendelkező kollégák várják a hobbi és a tanulni vágyó gombászokat.

8. Szezonális termékek árai

Ilyen termék a málna, eper, őszibarack, sárgabarack, szőlő, dinnye, csöves kukorica. Amint ezek az áruk megjelennek a kínálatot és az árakat nyomon követhetik facebook oldalunkon, melyet minden nap frissítünk.
www.facebook.com/csepelipiac/

9. A megvásárolt áru mérlegelésével kapcsolatos panasz reklamáció

A piacfelügyelőség épületében rendszeresen hitelesített kontrollmérleg található, ahol a vásárlók ellenőrizhetik a megvásárolt árut. Panasz esetén forduljon a piacfelügyelőséghez.

10. A vásárlással kapcsolatos panasz reklamáció

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell.

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal köteles jegyzőkönyvet felvenni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
– a fogyasztó neve, lakcíme,
– a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
– a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke.
– a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
– a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
– a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.

11. Élelmiszerrel kapcsolatos panasz, reklamáció

Bármely a piacon vásárolt élelmiszerrel kapcsolatos minőségi kifogás merül fel a piacfelügyelőséghez és az Érdi Járási Hivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztályhoz lehet fordulni panaszaikkal.

Tel: 06-23/523-886
XXI. kerületi kirendeltsége, 1215 Budapest, Deák tér 1.
Ügyfélfogadás: minden kedden 800-900

Piacfelügyelőség:
Telefon/fax: 06-1/427-0836
e-mail: csepelipiac@varosgazda.eu